Spåra leverans

Är det något du undrar över?

Här finner du förhoppningsvis svar på några av dina frågor som kan uppstå i samband med att du använder vår tjänst. Om din fråga inte redan är besvarad, är du naturligtvis hjärtligt välkommen att höra av dig till oss genom vårt kontaktformulär.

Leveranser

  • Alla öar i skärgården har unika postnummer. Vet du inte vilket som gäller där du befinner dig just nu kan du besöka postnummer.me via mobilen så söks aktuellt postnummer upp via dina platskoordinater.
  • Via vår spårningsfunktion på hemsidan kan du följa din leverans. Ange den fraktreferens som du har fått av din e-handlare för att se status på din leverans. Om detta inte fungerar, vänligen kontakta oss så hjälper vi dig.
  • Skärgårda utgår från e-handlarens returpolicy. Vänligen kontakta din e-handlare för mer information.
  • Om du behöver göra en reklamation, kontakta e-handlaren som du har köpt varan av för mer information.
  • Vi levererar normalt alla varor inom 1-4 dagar efter att vi fått din order.
  • Kontakta oss på info@skargarda.se så bokar vi en ny tid för leverans.
  • Skärgårda kan inte garantera leverans till en ändrad leveransplats. Men, ju tidigare vi får informationen om ändrad leveransplats, desto troligare är det att vi kan planera om.

    Vi jobbar aktivt med ruttplanering för att leverera så snabbt och miljövänligt som möjligt. Därför kan en ändring av leveransplats komma att ändra ditt leveransdatum.
  • Det är din e-handlare som styr vilka krav som gäller för ålders- och legitimationskontroll vid leverans. Normalt gäller följande krav:

    För alkoholleveranser krävs det att man tar emot godset och uppvisar legitimation för att påvisa att man är över 20 år. Vem som helst får ta emot godset i ett hushåll. Signering är ett krav (men utförs för närvarande inte p.g.a. pandemin).

    För våra leveranser av snus och andra nikotinprodukter, samt vissa produkter som innehåller alkohol, krävs det att man tar emot godset personligen och uppvisar legitimation för att påvisa att man är över 18 år. Vem som helst får ta emot godset i ett hushåll.

    Vissa receptbelagda läkemedel och andra produkter kräver legitimationskontroll, där mottagarens orderuppgifter måste stämma överens med uppgifterna på legitimationen. En annan mottagare kan agera ombud genom att visa upp bägges legitimation. Signering är ett krav (men utförs för närvarande inte p.g.a. pandemin).
  • Ibland måste man förtöja om! Vänligen kontakta vår kundservice för att ändra leveransplats.
  • Klicka här för att se vårt aktuella leveransområde. Vi jobbar konstant för att utöka vårt leveransområde och har som ambition att kunna leverera i hela Stockholms skärgård inom en snar framtid!

Erbjudande

  • Under E-handlare kan du se alla företag som erbjuder skärgårdsleverans.
  • Du kan beställa dina varor och ange Skärgårda som leveransmottagare så levererar vi dom hela vägen hem till dig.
    All information om hur du gör hittar du här
  • Vi utför sjötransporter åt såväl företag som privatpersoner. Skicka din förfrågan till info@skargarda.se med uppgift om vad du vill ha levererat och när så hjälper vi dig.
  • Vi kör året om, så länge isläget tillåter. Utanför sommarmånaderna reserverar vi oss för att leveranstiderna kan bli längre.
  • Under sommaren 2021 genomför I-boxen ett försök med leveransboxar i Stockholms skärgård. F n finns tre boxar utställda i anslutning till Gulfmacken på Ornö, vid handelsboden på Gällnö och vid Postnords kontor på Sandhamn.

    Du som beställer en leverans direkt av Skärgårda kan välja leverans till någon av dessa boxar som ett alternativ till hemleverans. För information om vilka andra leverantörer som använder I-boxen i Stockholms skärgård, vänligen kontakta I-boxen på tel 08- 522 705 50 eller via deras hemsida iboxen.se
  • Kontakta oss på info@skargarda.se för mer information.

Hemsida

  • Välkommen att kontakta vår kundservice på support@skargarda.se så hjälper vi dig.
  • Du kan återställa dina kontouppgifter under Mina sidor

Företaget

  • Om du är intresserad av att jobba i skärgården med oss, vänligen besök vår jobbsida för mer information!
  • Nej, genom vårt kontinuerliga arbete med att köra så bränsleeffektivt som möjligt, optimera lastning och körplaner och minimera körsträckor, ger en hemleverans med Skärgårda mindre miljöpåverkan än om du tar din egen motorbåt för att handla motsvarande vara i butik.
  • Skärgårdas nyproducerade båtar byggs för att drivas på vätgasbaserad eldrift vilket är helt fossilfritt. Vi arbetar i ett projekt vars mål är att etablera en station för småskalig tankning av vätgas i södra skärgården under 2022. Tills vätgas finns tillgängligt drivs dessa båtar med nya, bränsleeffektiva utombordare.

    Skärgårda disponerar även båtar som drivs med dieselmotorer – här pågår ett kontinuerligt arbete att driva dessa med HVO i så stor utsträckning som möjligt. Information om vårt miljöarbete kan du finna i vår miljöpolicy och på våra nyhetssidor.