Spåra leverans

Boka frakt

Är det något du undrar över?

Här finner du svar på några av de frågor som kan uppstå i samband med att du använder vår tjänst. Om din fråga inte redan är besvarad, är du alltid välkommen att kontakta oss via vår kundservice.

Leveranser

  • Alla öar i skärgården har unika postnummer. Vet du inte vilket som gäller där du befinner dig just nu kan du besöka postnummer.me via mobilen så kan du se postnumret där du befinner dig.
  • Via vår spårningsfunktion på hemsidan kan du följa din leverans. Ange den fraktreferens som du har fått av din e-handlare för att se status på din leverans. Om detta inte fungerar, vänligen kontakta kundservice så hjälper vi dig.
  • Vänligen kontakta din e-handlare för information om hur du returnerar en vara.
  • Om du behöver göra en reklamation, kontakta e-handlaren som du har köpt varan av för mer information.
  • Under högsäsong (juni-augusti) levererar vi normalt inom 1-3 dagar efter att din vara kommit till vår terminal. Under för-och eftersäsong kan ledtiden bli någon dag längre.
  • Kontakta kundservice så bokar vi en ny tid för din leverans.
  • Skärgårda kan inte garantera leverans till en ändrad leveransplats. Men, ju tidigare vi får informationen om ändrad leveransplats, desto troligare är det att vi kan planera om.

    Vi jobbar aktivt med ruttplanering för att leverera så snabbt och miljövänligt som möjligt. Därför kan en ändring av leveransplats komma att ändra ditt leveransdatum.
  • Det är din e-handlare som styr vilka krav som gäller för ålders- och legitimationskontroll vid leverans. Normalt gäller följande krav:

    För alkoholleveranser krävs det att man tar emot godset och uppvisar legitimation för att påvisa att man är över 20 år. Vem som helst får ta emot godset i ett hushåll. Signering är ett krav.

    För nikotinprodukter och vissa produkter som innehåller alkohol, krävs det att man tar emot godset och uppvisar legitimation för att påvisa att man är över 18 år. Vem som helst får ta emot godset i ett hushåll.

    Receptbelagda läkemedel och andra produkter kräver legitimationskontroll, där mottagarens orderuppgifter måste stämma överens med uppgifterna på legitimationen. En annan mottagare kan agera ombud genom att visa upp bägges legitimation. Signering är ett krav.
  • Kontakta kundservice för att ändra leveransplats.
  • Klicka här för att se vårt aktuella leveransområde.

Erbjudande

  • Under Butiker kan du se alla företag som erbjuder skärgårdsleverans som ett leveransalternativ.
  • Du kan beställa dina varor och ange Skärgårda som leveransmottagare så levererar vi dom hela vägen hem till dig.
    All information om hur du gör hittar du här
  • Vi utför sjötransporter i Stockholms skärgård åt såväl företag som privatpersoner. Du bokar enklast en sjötransport genom vår webbtjänst Boka Frakt. Du är också välkommen att skicka din förfrågan till info@skargarda.se med uppgift om vad du vill ha levererat och när så hjälper vi dig.
  • Vår Boka Frakt-tjänst och vår terminal håller normalt stängt från mitten av november till mitten av mars. På våren startar transporterna i slutet av mars eller så fort isläget medger.
    Under vintersäsong (november-mars) utför vi uppdrags-transporter. Kontakta kundservice om du vill ha mer information eller offert.

Hemsida

  • Välkommen att kontakta kundservice så hjälper vi dig.
  • Du kan återställa dina kontouppgifter under Mina sidor

Företaget

  • Om du är intresserad av att jobba i skärgården med oss, vänligen besök vår jobbsida för mer information!
  • Nej, genom vårt kontinuerliga arbete med att köra så bränsleeffektivt som möjligt, optimera lastning och körplaner och minimera körsträckor, ger en hemleverans med Skärgårda mindre miljöpåverkan än om du tar din egen motorbåt för att handla motsvarande vara i butik.
  • Skärgårdas nyproducerade båtar byggs för att drivas på vätgasbaserad eldrift vilket är helt fossilfritt. Vårt mål är att etablera en station för småskalig tankning av vätgas i södra skärgården senast 2025. Tills vätgas finns tillgängligt drivs dessa båtar med nya, bränsleeffektiva utombordare.

    Skärgårda disponerar även båtar som drivs med dieselmotorer – här pågår ett kontinuerligt arbete att driva dessa med HVO i så stor utsträckning som möjligt.

    Information om vårt miljöarbete kan du finna i vår miljöpolicy och på våra nyhetssidor.